110,000 purchases with an "excellent" rating worldwide

Corso Vinci

Trusted Seller since 2018
Number of recommendations from other Chrono24 dealers: 2
Watches sold with Buyer Protection: 2905

4.9 out of 5 stars  |  Reviews: 2,170

Detailed explanation of ratings 

 4.9
Shipping
 4.9
Item description
 4.8
Communication
97% of buyers would recommend this dealer.

Here's what buyers are saying about this dealer

Review by Alex G. from on 10. May 2022


Hamilton Uomo H69529113 Khaki Field Mechanical

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Chrono failed with support. The dealer was late 10 days for delivery. This is second time the seller was displayed date and can't justify the delivery wishes. Late for my occasion. Very disappointed from Chrono24

Dealer's comment:

Dear Alex, we are very sorry that you did not have a good experience with us. In this particular case, we had some issues with the shipping company, since in this period we are experiencing many transportation strikes. That's why we were not able to ship earlier, we apologize for this. We hope you will give us the possibility to show you how the experience with us can be excellent, as you can see from the many positive reviews here on Chrono24. Remaining at your disposal, we wish you a lovely day. Cristina - Team Corso Vinci

Older than 30 days

Order canceled

Review by JEMERSON D. from on 21. March 2022


Citizen ...

Buyer recommends this dealer

Communication

Buyer's comment:

Ok

Dealer's comment:

Dear JEMERSON, thank you for your review. We are sorry that you did not have a satisfying experience with us, especially regarding the communicative point of view. Concerning the customs duties, as per our messages, we are not able to know exactly the amount of customs duties for every destination Country, so we kindly suggested you to contact your customs and ask for specific information. After we wrote you that, you accepted our offer and paid for the item, but then you changed your mind when DHL informed you about the customs duties. We feel like we provided you with all information you needed, so we did our best in order to satisfy your requests and we are very sorry that you gave us just 2 stars for the communication. This is however a stimulus to do our job even better. We remain at your disposal for any further information you may need and wish you a lovely day. Cristina - Team Corso Vinci

Review by TT from on 21. December 2021


Tissot ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Depositato il pagamento in data 28 Novembre, orologio ricevuto il 13 Dicembre. Durante questo periodo (16 giorni) a seguito di numerosi solleciti, sia iniziali al venditore, che successivi al servizio clienti di Chrono 24, ricevo una prima conferma di spedizione, senza tracciatura, seguita da una comunicazione di invio errato, con la richiesta di rifiutare il pacco, e solo pochi giorni prima del 13 (data della consegna dell’orologio) mi viene fornita la tracciatura della spedizione definitiva. Nel frattempo il primo pacco “inviato per errore” non é mai arrivato….. Nel complesso: oggetto come da descrizione,comunicazione molto poco chiara e ritardi inaccettabili, di gran lunga superiori a quelli tipici per questo tipo di transazioni.

Dealer's comment:

Gentile Giovanni, ci dispiace molto che non abbia avuto una buona esperienza con noi. Normalmente tutti gli ordini vengono evasi con puntualità ma come comunicato ci sono state delle problematiche causate dal corriere, che abbiamo poi prontamente risolto. Il primo pacco errato siamo riusciti a ritirarlo dalla filiale dello spedizioniere incaricato, per evitare che Le arrivassero due pacchi. Per questo motivo non Le è mai arrivato. Abbiamo fatto tutto il possibile per far fronte al ritardo accumulato, ma purtroppo questo tipo di problema non era direttamente controllabile da noi. Purtoppo, come può immaginare, il periodo pre-natalizio può essere molto caotico e i ritardi possono verificarsi. Speriamo comunque che voglia darci in futuro la possibilità di dimostrarLe quanto lavoriamo con estrema puntualità. Restiamo a disposizione e porgiamo cordiali saluti. Cristina - Team Corso Vinci

Order canceled

Review by D. R. from on 16. January 2020


Citizen ...

Communication

Buyer's comment:

Die Kommunikation war zeitnah aber Zusagen wurden nicht eingehalten. Zuerst 5-6 Werktage Lieferzeit. Nach zwei Werktagen fragte ob es denn heute verschickt werden würde. Antwortet der Händler: es sei Weihnachtszeit und sie wären im Urlaub, das wären 5-6 Werktage Bearbeitungszeit. Am 7. Tag fragte ich wo das Problem sei? Am 8. Tag antworten sie, sie hätten viel zu tun. Sie versuchen es bis zum Wochenende zu verschicken. Freitagmittag 15:00 schreiben sie: Es wird am Montag verschickt. Da habe ich storniert.

Dealer's comment:

Dear Customer, we are very sorry that you are not satisfied about our service. However, we find your review really unfair. You ordered the item on the 27th of December and ,as we said in our offer, the delivery time was 5-6 business days. As we explained to you, during that period there were the Christmas Holidays in Italy so it seems many days have passed since your order but it is not correct, because you had to calculate only the business days. Moreover, on the day the item was going to be shipped, you've decided to cancel your order.

Review by Valerie L. from on 19. October 2019


Gucci ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Deux mois pour recevoir le produit , pas de communication à part avec chrono 24. Demande de remise pour le désagrément, 3% obtenu, un peu léger !!! Produit conforme

Review by Christopher T. from on 30. September 2019


Seiko ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Dealer stopped replying to my messages about misaligned bezel.