With Chrono24 Buyer Protection, your purchase is in good hands

Joaillerie Royale

Trusted Seller since 2014
This dealer owns a store in which you may view their watches.
Number of recommendations from other Chrono24 dealers: 4
Watches sold with Buyer Protection: 2919

4.7 out of 5 stars  |  Reviews: 2,117

Detailed explanation of ratings 

 4.8
Shipping
 4.7
Item description
 4.7
Communication
95% of buyers would recommend this dealer.

Here's what buyers are saying about this dealer

Older than 30 days

Order canceled

Review by PATRICK F. from on 18. March 2022


Ebel ...

Communication

Buyer's comment:

Objet non conforme à la description et non revisé avant la vente réponses et délais fantaisistes

Dealer's comment:

Bonjour effectivement cette montre de montrer ces problèmes et c'est pour cette raison que nous vous avons remboursée , nos excuses pour le désagrément

Order canceled

Review by K. User Chrono24 from on 24. January 2022


Rolex ...

Communication

Buyer's comment:

unfortunately I am broken. I ordered a watch and paid. After the payment, the seller canceled the order. the seller did not offer a discount on the next purchase at that moment - he just canceled the order

Dealer's comment:

Hello unfortunately the watch has a problem we have seen it just before shipment so we prefer to repair it instead of sending the watch , Since we don’t know how long it will take to repair it we preferred to cancel the order sorry for the inconvenience caused .

Order canceled

Review by Mike U. from on 23. December 2021


Tudor ...

Communication

Buyer's comment:

Vom Kauf zurück getreten... Seit mehren Tagen erzählen Sie mir andere Geschichten. Erst sollte die Uhr auf Lager sein wie in der Beschreibung. Dann wollten Sie die Uhr nicht am Wochenende versenden wegen Sicherheit, (auch gelogen weil sie die Uhr gar nicht haben!) und sagen mir wir versenden dann Montag ? Am Montag rufe ich wieder bei ihnen an, und ihr Kollege sagt mir das es Schwierigkeiten bei der Lieferung gibt, und die Uhr noch nicht vorrätig sei ? Also erzählen sie mir sachen die nicht stimmen, und jetzt wollen sie mir sagen sie warten auf die Uhr ??? Bei so vielen Ausreden fühlt man sich als Käufer unwohl und belogen.

Dealer's comment:

Hello we couldn’t send a watch because it is some problems and we couldn’t solve the problem , So we are honest we preferred to found you . Sorry for the inconvenience caused

Order canceled

Review by Michael H. from on 20. December 2021


Rolex ...

Communication

Buyer's comment:

Kommunikation hat nicht stattgefunden. Trotz mehrfacher Anfrage sprachlos.

Dealer's comment:

Hello we send you messages but you never reply us

Order canceled

Review by Alessandro M. from on 14. December 2021


Rolex ...

Communication

Buyer's comment:

They accepted the order for a Rolex 116710LN, I made the payment and after that they asked me not to pay for the watch since they had already sold It to someone else. I had to ask the bank to revoke the payment. Really unplesant

Dealer's comment:

Hello sorry but we accept your offer without checking that this watch has been solled fews minutes ego by my colegues

Review by REMI S. from on 23. July 2021


Panerai ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Vendeur extrêmement malhonnête. A fuir. Montre soit disant comme neuve mais dans un sale état, pas d'étanchéité alors qu'elle est censée être révisée. Confirmation de la société Panerai qu'une montre révisée est obligatoirement étanche car le remplacement des joints est obligatoire. Les avis négatifs sur Trustpilot et Google reflètent l'expérience désastreuse que j'ai vécu avec ce Vendeur. Le vendeur ose me dire que c'est moi qui ai abîmé la montre. Montre acheté, reçu le lendemain après-midi et le lendemain matin je déclarai les problèmes. N'achetez pas chez eux.

Dealer's comment:

Bonjour monsieur . tout ce que vous dites est totalement faux , nous vous avons livré une montre dans un état impeccable , voici votre message après avoir reçu la montre : " Message de REMI SEMONT : Bonjour, Merci pour la rapidité de livraison. Bonne journée. " Vous avez abîmé la montre et vous demander un remboursement , pour nous c’est une escroquerie de votre part , Notre société livre dans le monde entier plus de 300 montre par mois et la société chrono24 nous avons plus de 98% de taux de satisfaction par des milliers de clients dans le monde entier . vous avez une garantie de 3 ans pour de l’usure normale , Faites-nous parvenir la montre pour une expertise et nous ferons ce qui est possible .

Order canceled

Review by Jose Antonio P. from on 29. March 2021


Corum ...

Communication

Buyer's comment:

Ovendedor cancelou o meu pedido sem justificaçao plausivel . Eu estou confinado em casa com o covid 19 e tentei pagar com o meu cartão visa no meu computador pessoal e pedi ajuda porque não estava a conseguir. Ontem fiz o teste e deu negativo. Ia pagar hoje atraves de transferencia bancaria no entanto a transaçao foi recusada pelo vendedor pelo que considero que o vendedor avaliou mal a situação ou agiu de má fé .

Review by Brian Edwards from on 12. August 2020


Jaeger-LeCoultre ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

I paid $6700 for this JLC Reverso, and it is not working correctly. It needs to be calibrated. It is running very fast. ( it runs 10 minutes fast every half hour. I am not impressed with the description that the seller posted. It was not disclosed that the watch needed to be calibrated. I may send this watch back

Dealer's comment:

Hello The watch has been serviced but if there is any problem you have 3 years of waranty and all costs pay us. Reagrds

Review by Michael D. from on 16. July 2020


Jaeger-LeCoultre ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

False advertising / worst experience / horrible outcome I negotiated the purchase of a watch through Chrono24. I asked the following questions from this so called “Trusted Dealer”: - any scratches? The answer was that the watch was like new. Serviced and polished. - original box and papers? Yes, all included. I received the watch and you could see scratches everywhere. This was confirmed by Jaeger Le-Coultre in Sydney! JLC recommended a service! The box was NOT the original box and “papers” was a card that had a name and no place / year of purchase. I tried to reason with Mr Simon Djanaschwilli without honourable outcome. Chrono24 also tried by suggesting a discount from the price of the watch to address the misrepresented item. No result. What a horrible experience. I will be pursuing this matter with all relevant authorities. I asked Chrono24 not to release the payment from Escrow until I receive the original box.

Dealer's comment:

Dear Sir , We have delivered the watch to you as advertised , it means with original JAEGER LECOULTRE box and original JAEGER LECOULTRE paper certificate with the date and the stamp of the official JAEGER LECOULTRE dealer , we explianed you that from 2016 they stoped to issue paper certificat and stated with cards , your watch is on the time when it was paper certificate . The condition of the watch we is " Worn with little to no signs of wear " , the watch you received was perfect condition and after service . The price you paid for the watch is 50% less from the retail price , We think that you are very very meticulous so better you buy a NEW watch and pay full price . You asked us to refund you 1000€ , there is no reason for us to refund you because you received all what we promised and we have respected our part of the deal 100% .

Review by Jeancharles Martin M. from on 25. May 2020


Rolex ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Du vol !! Livraison jamais reçue pour une Rolex hulk à 13500€ ...! Mediation en cours depuis 1 mois ... j’enclenche une procédure devant le tribunal d’Aix en Provence pour escroquerie et vol

Dealer's comment:

Monsieur , Vous avez bien reçu la montre que vous avez signé et ça été confirmé par fedex par ecrit , nous avons déposé plainte a la police fédéral de Bruxelles pour tentative d'escroquerie et vol , l’équipe de CHRONO24 a tous le dossier et vous avez été débouté par CHRONO24 et votre compte va être supprimer sur ce plateforme .

Review by VV from on 02. December 2019


Panerai ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

I bought a watch that was described as to be delivered with a full set (papers and box). After I paid the purchase price I received a call that the box is damaged and they will send me a box within the next 14 days. This not enough, the watch didn’t have (as it was expressly guaranteed by the seller) original papers (COSC and bootleg was missing). I was told by people who are familiar with Panerais that the Panerai card that was send by the seller was a fake card. For me this was obviously as the card had tipping errors and the dealer stamp was blurred. I can’t understand how this was not obvious to the seller as he is (like he says) 30 years in the business. The whole purchase was a whole disaster. Furthermore the seller told me that the crown has no black shadows, which were obviously visible on the pictures before the purchase. After asking him about the shadows, he confirmed that this is only a light reflection. After the watch finally arrived I was surprised that the crown indeed had a black spot/cratch. I returned the watch to the seller. He told that he will ask panerai officials whether the card is faked, which from my perspective makes no sense because this is obviously the case. He never said that he is sorry or even mentioned the fact that the crown had a black spot/cratch. Surprisingly it looks like the watch is again for sale on chrono24 (according to pictures and description of panerai listed by the seller), declared as to be delivered with original box and papers. I highly don’t recommend this dealer.

Dealer's comment:

Dear Sir the watch we have delivered to you was perfect with all original documents and also the crown we perfect , all what you are saying are not correct , you tolled us on the phone that is your first time to buy a second hand watch and you was not familiar with it , we asked you if you have check the watch and the documents with Panarai official dealer and we asked you a official documents stated what you are saying , we think that simply you dont know how to check the watch and the papers and you imagine wrong thinks . When we gate the watch back we have checked it again all was perfect , the watch was 100% perfect and the documents was 100% perfect , you did gate 100% perfect watch and 100% perfect documents is just that you dont know how to juge thinks , sorry to say that but that the fact . Next time better dont buy pre-owned watches . Regards

Review by Andrè S. from on 03. July 2019


Rolex ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Entgegen der Beschreibung waren keine Orginalpapiere vorhanden, dafür wurde ein Hauszertifikat mitgesendet. Nach Kaufrücktritt wegen fehlender Papiere hat der Händler keine Rücksendekosten übernommen. Nach der Reklamation ging der Händler auf Tauchstation.

Dealer's comment:

Hello we have send you the original documents of the watch but you asked us to gate original invoice of the watch from the last owner and we tolled you that is private document and we can not gate it . Reagrds

Review by QUEEN SRL from on 29. March 2019


Rolex ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

L'orologio non corrispondeva a quanto scritto nella descrizione. La garanzia non era originale

Dealer's comment:

Bonjour Oui nous vous avons envoyé le mauvaise certificat qui n’appartiens pas a cette montre par erreur , désolé pour cette erreur . Salutations La Direction

Review by Stefano R. from on 17. October 2018


Breguet ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

Il venditore è poco serio ed affidabile in quanto dopo aver dato il prezzo, si è rifiutato di fornire altre foto esplicative della scatola e dell orologio. Nel momento in cui ho deciso l acquisto, inspiegabilmente ha aumentato il prezzo di 300€. Imperdonabile e comunque scatola difettosa e di un altra referenza, orologio non conforme con le immagini. Chrono24 ha fornito un ottimo supporto, grazie a tutto lo staff.

Dealer's comment:

Bonjour Nous vous avons fournie la montre comme sur les photos , le prix été toujours le même nous n'avons rien modifié mais nous respectons votre choix de retourner la montre . Meilleurs salutations Mr Simon

Review by mohamed k. from on 21. February 2017


Cartier ...

Shipping
Item description
Communication

Buyer's comment:

I have taken the watch to Cartier for a service. It costing over 1000Euro to repair. The battery fluid had leaked on the inside. The watch is not in working order. I have been sold a dud. I do not know what to do about this.

Dealer's comment:

Hello , we dident been contacted by you about this problem , you have 3 years waranty and is usless to go to Cartier they are charging a lot of money and most of time for very minor thinks . We are at your disposal Reagrds Simon Djana Manager